راه   ابن سیرین گوید که راه به خواب دیدن دین بود و استقامت آن و جستن راستی در دین و دنیا اگر بیند بر شاهراه می رفت دلیل که براه راه دین رود اگر بیند که به راه راست گروهی را هدایت کرد دلیل که قومی را به راه راست و صلاح راهنمایی کند اگر بیند راه سرگشته متحیر می گردید دلیل که در راه دین یا به کار دنیا سرگشته شده باشد.

کرمانی گوید اگر بیند در راهی می رفت چنان که خسته نشد دلیل که حق خود را از کسی بستاند اگر بیند کسی او را از راه راست به راه کج برد دلیل بود که او را به دروغ مشغول گرداند اگر بیند به شب تاریک به راه می رفت و راه به او مشکل شد دلیل که استقامت راه راست یابد اگر راه های بسیار بیند و نداند که از کدام راه باید رفت دلیل که در دین خویش متحیر بود و با مردم بد دین وی را صحبت بود اگر بیند که راه بر او مشکل شد و ندانست به کجا می رود به قول حضرت رسول (ص) دست راست گرفت و می رفت و چون شب درآمد راه گم کرد دلیل که راه حق بر او پوشیده گردد اگر بیند به عزم از راه بدر رفت دلیل که بر دشمن مکر و حیله سازد اگر بیند در راه همی رفت و زنی پیش وی آمد و به سبب آن زن از راه به یک سو رفت دلیل که به دنیا فریفته شود خلل در دین او درآید و راه خیر گذارد بدان که حکم پیاده شدن در راه و سوار شدن در تأویل یکسان است جابر گوید اگر بیند در راه او سبزه و نباتات نیکو بود دلیل بر پاکی و نیکویی دین کند اگر بیند در راه به گمان می رفت دلیل بود که در دین به دست آورد یا در کار خود سرگشته شود قولی تعالی (و قد خاب من دسیها) اسمعیل اشعث گوید راه راست در خواب مسلمانی بود و استقامت دین و راه کج برخلاف این بود  حضرت امام صادق علیه السلام می فرماید راه در خواب بر پنج وجه است اول دنیا دوم رامش سوم  کار نیکو چهارم خیر و برکت پنجم آسانی و راحت مردن است.

 

راه زدن  محمدبن سیرین گوید که راهزن در خواب مردی بود که با مردم نبرد کند و اگر به خواب بیند که راه زد و مال بسیار ببرد دلیل که با مردی پیوندد که او را عزیز و گرامی دارد و فایده یابد به قدر آنچه راهزن برده باشد اگر بیند راهزن بر او جمع شده نتوانست از او چیزی بردن دلیل که بیمار گردد و بیم هلاک بود و سرانجام از آن خلاصی یابد کرمانی گوید اگر بیند که راهزن چیزی از او ید دلیل که از آن راهزن دروغ شنود اگر بیند به راهی می رفت و راهن هلاکش کردند خبر مصیبت به وی رسد جابر گوید اگر بیند راهزنی کرد و کالائی برد دلیل بود که آنکس بر او خصم شود و عیش بر او تباه کند و اگر خویش راهزن بیند لکن کالای کسی را نبرد دلیل است که وی بیمار گردد و سرانجام  شفا یابد  حضرت صادق علیه السلام فرماید راهزنی به خواب بر سه وجه است اول جنگ و خصومت دوم دروغ گفتن سوم بیماری و تباهی عیش.

 


تعبیر تیوب | بزرگترین سایت تعبیر خواب

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

user&pass nod32 تولیدی پوشاک علی Roy ادونس کلینیک اخبار روز - خاص نویسان وبلاگ نمایندگی حکیم هیدجی Max کانون تبلیغات آوا بیگ گو فیلم های آموزشی مدارس